TOP ALI

 

Smysl žebříčku

Cílem hry je div světa. Ale ne každá aliance se div snaží postavit. Každá aliance má jiné pojetí stylu hry. Proto hodnotit vyspělost aliancí pouze pomocí divu světa a určit vítěze podle divu mnohdy vyplývá nespravedlivě. Většinou div světa postaví aliance, která nehrála první ani druhé housle na serveru, protože ti nejlepší se pobijí mezi sebou. Dlouho jsem přemýšlel, jak udělat objektivní hodnocení aliancí. Mnozí s mým hodnocením nemusí souhlasit, já jim ho nutit nebudu. Tvrdím pouze, že dané hodnocení vypovídá nejen o hře během stavby divu, ale především o průběhu celého věku.

Postup při vytváření hodnocení:

Na konci lze hodnotit dle statistik následujíc:

  • Populační pořadí
  • Ofenzivní pořadí
  • Defenzivní pořadí
  • Pořadí ve stavbě divu světa

Udělali jsme tedy 4 odvětví, která rozhodnou o nejlepší alianci na serveru v každé kategorii a 1 odvětví, kde se sečtou všechny podkategorie.  Bylo hodnoceno vždy prvních 15 aliancí z každé statistiky a to bodovacím stylem jako v Mistrovství světa silničních motocyklů, tedy nejlepší 25 bodů, druhý 20, pak 16, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Body dominujícího rysu v odvětví byly zdvojnásobeny. Tedy jesná-li se o ofenzivní žebříček, body za ofenzivní body se dvojnásobí a zbylé body zůstávají zachovány. V každé kategorii se tak určí pořadí a na konci se body za pořadí v odvětví přesouvají do celkového hodnocení a vznikne tak pořadí nejlepších. Zamezilo se tak tomu, že někdo hrál pouze na jeden cíl. Ofenzivní aliance se také musí bránit, nejlépe bránící aliance není nejlepší na serveru jen díky vysokým def bodům a ani ti popkaři, jenž jsou často nenáviděni ostatními nemůžou být nejlepší, když nebojovali.